Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Čl. 1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA 1.1
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej
zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi:
obchodníkom, ktorým je
Obchodné meno: DAVS s.r.o.
Sídlo: Sídlisko 130/3, 027 44 Tvrdošín.
IČO:51328551
DIČ:2120692167
IČ DPH:SK2120692167
zápis v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina Oddiel: Sro, Vložka č.: 69547/L
IBAN: SK41 8330 0000 0021 0150 1348
Číslo účtu: 2101501348/8330
BIC/SWIFT: FIOZSKBAXXX
Kontaktné údaje:
tel: 0901 747 964
e-mail: info@najkoberce.sk
a ktorý v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej
praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá
koná v jej mene alebo na jej účet.
(ďalej len "obchodník")
a spotrebiteľom, ktorým je
fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. (ďalej len spotrebiteľ, alebo kupujúci)
2. VŠEOBECNÉ INFORMAČNÉ POVINNOSTI OBCHODNÍKA
2.1 Hlavné vlastnosti produktu sú uvedené pri každom ponúkanom druhu produktu vo forme popisu produktu
uvedenom v e-shope obchodníka.
2.2 Obchodné meno, telefónne číslo a sídlo, alebo miesto podnikania obchodníka alebo osoby, v mene ktorej
obchodník koná: uvedené v článku 1 týchto Obchodných podmienok.
2.3 Predajná cenu produktu: je uvedená pri každom ponúkanom produkte.
2.4 Náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky: uvedené v článku 8. dodacie
podmienky.
2.5 Do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť
vopred. O týchto ďalších nákladoch a poplatkov bude kupujúci informovaný pred uzatvorením zmluvy.
2.6 Podmienky plnenia: obchodník sa zaväzuje:
- dodať produkt podľa kúpnej zmluvy,
- dať produkt k dispozícii kupujúcemu v mieste dohodnutom v zmluve,
- zabaliť produkt do príslušného obalu na náklady kupujúceho,
- v primeranej lehote upovedomiť kupujúceho, kedy bude mať produkt k dispozícii (obchodník, alebo tretia
strana – doručovacia spoločnosť prostredníctvom elektronickej komunikácie bude informovať kupujúceho
priebežne o stave vybavovania a doručovania predmetu zmluvy),
- znášať nebezpečenstvo a všetky náklady spojené s produktom až dovtedy, kým sa neodovzdá kupujúcemu,
- umožniť kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke práva na produkt.
2.7 Kupujúci včas prevezme produkt a zaplatí kúpnu cenu.
2.8 Okamihom plnenia kúpnej je doručenie produktu kupujúcemu a zaplatenie dohodnutej ceny za produkt
kupujúcim.
2.9 Miestom plnenia je adresa určená kupujúcim v zmluve, kde dôjde aj k prechodu vlastníckych práv.
2.10 Platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať alebo poskytnúť
produkt sú uvedené v článku 8 týchto obchodných podmienok.
2.11 Existencia a dĺžka trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady produktu: Obchodník
zodpovedá za vady, ktoré má predaný produkt pri prevzatí kupujúcim. Pri produktoch predávaných za nižšiu
cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o produkty, ktoré sa rýchlo kazia,
alebo o použité produkty, zodpovedá obchodník za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej
dobe (záruka). Dostupnosť spotrebiteľskej záruky sa riadi podľa § 626 Občianskeho zákonníka v znení neskôr.
predpisov
2.12 Naša záručná doba je predĺžená na 36 mesiacov. Ak je na predávanom produkte, jej obale alebo návode k nej pripojenom
vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Práva zo zodpovednosti za
vady produktu, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
2.13 Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady produktu:
- Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci
oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami
diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej
predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
- Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za
doručenú v deň odopretia.
- Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady
kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1
Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní
odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže
ovplyvniť.
- Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak
kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou
osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu
opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods.
3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným
stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2. Občianskeho zákonníka
- Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním
objednávky, obchodník oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo
opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie obchodníka.
2.14 Údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby vrátane dostupných
technických ochranných opatrení: Obchodník nepredáva produkty s digitálnymi prvkami ani s digitálnym
obsahom.
2.15 Údaje o kompatibilite a interoperabilite produktu s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej
služby, ktoré sú obchodníkovi známe alebo pri ktorých možno rozumne očakávať, že sú obchodníkovi známe:
Obchodník nepredáva veci s digitálnymi prvkami ani s digitálnym obsahom.
2.16 Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom,
ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci
má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho
riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní
odo dňa jej odoslania.
2.17 Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia okrem sporov vyplývajúcich
zo zmlúv o pripojení do distribučnej sústavy, zmlúv o pripojení do distribučnej siete, zmlúv o združenej
dodávke elektriny, zmlúv o združenej dodávke plynu, zmlúv o dodávke a odbere tepla, zmlúv o dodávke pitnej
vody a zmlúv o odvádzaní odpadovej vody uzatvorených so subjektom vykonávajúcim regulovanú činnosť
podľa osobitného predpisu, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb, sporov
vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní verejných služieb, ktoré sa týkajú kvality a ceny služieb, a okrem zmlúv
o poskytovaní poštových služieb, ktoré sa týkajú poštových služieb a poštového platobného styku.
2.18 Subjektom alternatívneho riešenia sporov sú aj oprávnené právnické osoby zverejnené na stránke:
Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov | Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov | Ochrana spotrebiteľa | Obchod | MHSR
2.19 Spotrebiteľ za produkt neplatí inú predajnú cenu ako je uvedená pri ponúkanom produkte. V prípade, že
nastane prípad, ak predajná cena produktu bude v skutočnosti iná kupujúci je povinný túto cenu zaplatiť len ak
s touto platbou výslovne súhlasil pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, ak sa zmluva
uzatvára na základe objednávky kupujúceho. Obchodník neponúka kupujúcemu predvolené možnosti,
pri ktorých sa vyžaduje úkon spotrebiteľa smerujúci k ich odmietnutiu s cieľom vyhnúť sa úhrade
dodatočných nákladov.
2.20 Vyššie uvedené informácie v bodoch 2.19 - 2.22 sú zverejnené aj na webovom sídle obchodníka v časti:
Informácie a poučenia pre spotrebiteľa.
3. OSOBITNÉ INFORMAČNÉ POVINNOSTI OBCHODNÍKA
3.1 Schránka elektronickej pošty obchodníka: info@najkoberce.sk
3.2 Iný prostriedok online komunikácie: SMS na telefónnom čísle: 0901 747 964
3.3 Obchodník koná len vo svojom mene a na svoju zodpovednosť a spotrebiteľ môže uplatniť práva zo
zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet, na
adrese uvedenej v článku 1 Obchodných podmienok.
3.4. Obchodník nestanovuje predajnú cenu na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania
konkrétneho spotrebiteľa.
3.5 Cena vo zvýšenej sadzbe za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie ktoré sa používajú pri uzavretí
zmluvy: 0,00 eur.
3.6 Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov obchodníka:
3.6.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 zákona
č.108/2024 Z. z. (ďalej tiež zákon v rôznych gramatických tvaroch) okrem zmluvy, ktorej predmetom je:
a) poskytnutie služby, ak
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník
nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z
hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným
tovarom,
g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne
požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo
údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na
vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a
spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal.
3.6.2 Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa zákona § 20 ods. 1
písm. b), ods. 2 písm. b) a ods. 3, ak spotrebiteľ a obchodník uzavreli zmluvu podľa odseku 1 písm. a) až c)
alebo písm. e) na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.
3.6.3. Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na
diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak
spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s
predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.
4. UPLATNENIE PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A OD
ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
4.1 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov obchodníka, aj bez uvedenia dôvodu v lehote do:
a) 14 dní odo dňa
1. prevzatia tovaru spotrebiteľom - tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ
alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
- tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol
dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo
posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
2. uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
3. uzavretia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom
množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,
4. uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,
b) 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii
alebo v súvislosti s ňou.
4.2 Ak obchodník poskytne spotrebiteľovi informácie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods.
1, zákona č.108/2024 Z. z., podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a
obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2
zákona č.108/2024 Z. z., až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do:
a) 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa
odseku 1 písm. a), alebo
b) 30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa
odseku § 19 ods.1 písm. b) zákona č.108/2024 Z. z.
4.3 Ak obchodník neposkytne spotrebiteľovi informácie o poučení o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z. z., podmienkach zákona č.108/2024 Z. z., lehote a postupe pri
uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a obchodník zároveň neposkytne spotrebiteľovi vzorový formulár
na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona, ani podľa odseku § 20, ods. 2 zákona, spotrebiteľ
môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa § 20 odseku 1 až 3 zákona č.108/2024 Z. z., okrem
zmluvy, ktorej predmetom je:
a) poskytnutie služby, ak
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť
cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý
obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z
hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným
tovarom.
4.4 Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 písm. b),
ods. 2 písm. b) a ods. 3, zákona č.108/2024 Z. z., ak spotrebiteľ a obchodník uzavreli zmluvu podľa § 19
odseku 1 písm. a) až c) alebo písm. e) zákona č.108/2024 Z. z. zákona na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej
návšteve.
4.5 Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na
diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak
spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s
predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.
Vrátenie nie je možné pri tovare ktorý je vyrobený pre zákazníka na mieru, tzn. metrážne koberce a všetky rezané alebo strihané produkty na mieru. Takéto požiadavky budú automaticky zamietnuté.
Podmienky pre vrátenie tovaru:
Tovar nesmie byť poškodený, používaný a musí byť dôkladne zabalený tak, aby sa pri preprave k nám nepoškodil.
Postup pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy: v priečinku formulár odstúpenia od zmluvy sa vo formulári na odstúpenie od zmluvy uvedenom na adrese https://najkoberce.sk/reklamacia-vratenie-vymena nachádzajú aj pokyny, ako formulár vyplniť a doručiť obchodníkovi za účelom uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.
Adresa pre vrátanie tovaru:
Tovar nie je nutné zasielať na našu adresu, po dohode ho od Vás bezplatne vyzdvihne náš kuriér. Výnimka sa vzťahuje na nadrozmerný tovar.
Definícia nadrozmernej zásielky:
Nadrozmerná zásielka je definovaná ak splní aspoň jednu z nasledujúcich podmienok: má dĺžku viac ako 200 cm, obvod zásielky je väčší ako 3 m, alebo váži viac ako 31,5 kg. Koberce, umelé trávy a PVC podlahy sú vždy zrolované do rolky svojou kratšou stranou. Avšak aj nadrozmerné kusové koberce a umelé trávy bez rizika ich poškodenia vieme zložiť na polovicu, zrolovať do rolky a takto odoslať - jedná sa o takzvané odoslanie v zloženej rolke. To znamená že aj nadrozmerný kusový koberec v rozmere napríklad 400x500 cm vieme od vás bezplatne vyzdvihnúť a následne vám vrátiť peniaze. Bude však potrebné aby ste ho správne zabalili. Ako na to vás budeme samozrejme predom informovať v e-maily.
Je možné vrátiť
aj nábytok, ktorý je už zmontovaný?
Vrátiť môžete aj nábytok, ktorý ste už zmontovali a opäť demontovali. Je však potrebné počítať s tým, že vďaka montáži väčšinou dôjde k opotrebeniu tovaru (otlaky skrutiek na doskách atď....). V súvislosti s vrátením takéhoto tovaru bude mať predávajúci náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu, ktoré môžu byť požadované na úhradu. Ak výrobok vykazuje značné opotrebenie, môžu sa náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu teoreticky rovnať celej hodnote výrobku. Vďaka rôznorodosti predávaného tovaru je každý prípad odstúpenia od zmluvy riešený individuálne.
4.6 Spotrebiteľ je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z. z., a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, a je povinný znášať aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, vracia viac ako štyri kusy produktov z jednej objednávky alebo sa vrátený produkt skladá z troch a viac balíkov.
4.7 Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť
cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý
obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z
hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným
tovarom,
g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne
požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo
údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na
vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a
spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
4.8 Minimálna dĺžka trvania záväzku spotrebiteľa: do doby prevzatia produktu.
4.8.1 Spotrebiteľ má záväzok predmet zmluvy prevziať, buď osobne, pri digitálnych produktoch na uvedenú
elektronickú adresu, alebo prostredníctvom splnomocnenej osoby pri doručení, ktoré bolo vopred s ním
dohodnuté. Dĺžka trvania tohto záväzku je do doby prevzatia predmetu zmluvy.
4.8.2 Spotrebiteľ má záväzok zaplatiť za predmet zmluvy. Dĺžka trvania tohto záväzku je najneskôr pri
doručení predmetu zmluvy.
4.9 Poučenie o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku: Ak
obchodník požiada spotrebiteľa na zaplatenie preddavku, alebo na poskytnutie inej finančnej zábezpeky
z dôvodu, že predmet zmluvy je potrebné na žiadosť spotrebiteľa upraviť, zaobstarať s inými vlastnosťami
ako sú uvedené pri ponúkanom produkte, vyrobiť podľa požiadaviek spotrebiteľa, spotrebiteľ je
povinný zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku vo výške určenej po vzájomnej
dohode na účet obchodníka uvedený v článku 1 týchto obchodných podmienok.
4.10 Informácie uvedené vyššie tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov obchodníka a môžu byť zmenené len s výslovným súhlasom oboch strán.
4.11 Obchodník je povinný zabezpečiť najneskôr na začiatku postupu vytvárania objednávky spotrebiteľom
označenie online rozhrania jasnými a čitateľnými informáciami o prípadných obmedzeniach dodávky alebo
poskytnutia produktu a informáciami o spôsoboch platby, ktoré spotrebiteľ môže použiť na úhradu ceny.
4.12 Obchodník pri zmluve uzavretej na diaľku prostredníctvom elektronických prostriedkov
bezprostredne pred odoslaním objednávky spotrebiteľom výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne
uvádza informácie podľa:
- § 5 ods. 1 písm. a): hlavné vlastnosti produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu sú uvedené pri
každom ponúkanom produkte v písomnej forme,
- § 5 ods. 1 písm. d) zákona č.108/2024 Z. z., predajná cena produktu (PC) je uvedená pri každom ponúkanom
produkte. V prípade, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred predajná
cena sa vypočíta nasledovne: PC = (náklady obchodníka na zaobstaranie, resp. výrobu produktu + obchodná
marža obchodníka) x DPH v zákonom stanovenej výške.
- Náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky sú uvedené v bode dodacie podmienky
- podľa § 5 ods. 1 písm. i) zákona č. 108/2024 Z. z., je dĺžka trvania zmluvy: do doby ukončenia záručnej
doby predmetu zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na určitý čas.
4.13 Obchodník zabezpečil, aby spotrebiteľ pri odoslaní objednávky výslovne potvrdil, že bol oboznámený
s povinnosťou zaplatiť cenu. Na odoslanie objednávky je potrebné stlačenie tlačidla „objednávka s
povinnosťou platby“ v kroku ,,odoslanie/potvrdenie objednávky“, ktorá jednoznačne vyjadruje, že odoslanie
objednávky zahŕňa povinnosť spotrebiteľa zaplatiť cenu.
4.14 Do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť
vopred.
4.15 Spotrebiteľ je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1
zákona č.108/2024 Z. z., a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru,
ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
4.16 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od
zmluvy.
4.17 Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom
médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje
akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od
zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na
odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2. zákona č.108/2024 Z. z.
4.18 Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 odsekov 1 až 3 zákona č.108/2024 Z. z. sa považuje za
zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy
obchodníkovi.
4.19 Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za
doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie
oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi podľa § 5 ods. 1 písm. b)
alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c) zákona č.108/2024 Z. z., alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil
spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho
odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o
odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa § 34 ods.3 písm. a, b, d, zákona č.
324/2011 Z. z. o poštových službách v znení neskor. predpisov.
4.20 Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť
spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím
osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
4.21 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak
obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.
4.22 Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak
sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
4.23 Doplnkovou zmluvou podľa bodu vyššie sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí
ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá, alebo poskytne obchodník, alebo iná
osoba na základe dohody s obchodníkom.
4.24 Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa § 20 odseku 11
zákona č.108/2024 Z. z. požadovať od spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3
zákona č.108/2024 Z. z.
4.25 Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
5. POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZATVORENEJ NA DIAĽKU A OD ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
5.1. Právo na odstúpenie od zmluvy
5.1.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia
produktu spotrebiteľom podľa § 20 ods. 4. zákona č.108/2024 Z. z. Produkt sa považuje za prevzatý
spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, okrem dopravcu prevezme všetky
časti objednaného produktu, alebo ak sa:
a) produkty objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia produktu,
ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva produkt pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu
alebo posledného kusu,
c) produkt dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého produktu.
5.1.2 Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď spotrebiteľ alebo ním určená
tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar.
5.1.3 Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje obchodníka o svojom rozhodnutí
odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-
mailom) na adrese: Sídlisko 130/3, 027 44 Tvrdošín, tel: 0901 747 964, mail: info@najkoberce.sk
Na tento účel môže spotrebiteľ použiť aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý bol odovzdaný
alebo zaslaný, jeho použitie však nie je povinné.
5.1.4 Ak spotrebiteľ má záujem, môže vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo
akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom webového
sídla obchodníka: https://najkoberce.sk/reklamacia-vratenie-vymena
Ak spotrebiteľ využije túto možnosť, prijatie odstúpenia od
zmluvy mu bude bezodkladne potvrdené na trvanlivom médiu (napríklad e-mailom).
5.1.5 Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na
odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
5.2. Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov obchodníka
5.2.1 Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z. zaslať tovar
späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak
obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej
vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
5.2.2 Spotrebiteľ je oprávnený odoprieť vrátenie tovaru, ktorý nadobudol na základe zmluvy uzavretej pri
nevyžiadanej návšteve, na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, kým obchodník spotrebiteľovi vráti
zaplatenú cenu.
5.2.3 Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z. znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru
obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že
náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g)
zákona č.108/2024 Z. z.
5.2.4 Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom,
ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
5.2.5 Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z. odstúpi od zmluvy
uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých
predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v
určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17
ods. 10 písm. c) zákona č.108/2024 Z. z. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe
celkovej ceny dohodnutej v zmluve.
5.2.6 Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z. nevznikajú okrem
povinností podľa § 21 odsekov 1, 3 až 5 zákona č. 108/2024 Z. z. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady
podľa § 22 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z. z. žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
5.2.7 Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si
kupujúci objednal produkt, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento
produkt, alebo po výzve obchodníka si v prípade zvolenia osobného odberu produkt neprevzal v určenej lehote
na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť, podľa ktorej je kupujúci povinný prevziať
objednaný produkt, ak od zmluvy v zákonnej lehote neodstúpi.
5.3. Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku
a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
5.3.1 Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť
spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku,
zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov
na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
5.3.2 Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa § 22 odseku 1 zákona č. 108/2024 Z. z. v
rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku
alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať
spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
5.3.3.Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný
spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa
rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob
dodania ponúkaný obchodníkom.
5.3.4 Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za
a) poskytnutie služby, dodanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve,
alebo za dodanie tepla počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 ods. 1 až 3 zákona
č.108/2024 Z. z. bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak
1. obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h), zákona
č.108/2024 Z. z. alebo
2. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo dodávania vody
alebo tepla podľa § 17 ods. 10 písm. c), zákona č.108/2024 Z. z.
b) úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
1. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17 ods.
10 písm. c), zákona č.108/2024 Z. z.
2. spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo
na odstúpenie od zmluvy, alebo
3. obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona
č.108/2024 Z. z.
5.3.5 Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa
§ 22 odseku 1 zákona č.108/2024 Z. z. pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže
zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom
ním určenej osoby.
5.3.6 Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 22 odsek 1 zákona č.108/2024 Z. z. rovnakým
spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so
spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne
poplatky.
5.3.7 Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa § 22 odseku 1,
zákona č.108/2024 Z. z. ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar
dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar
odoslať späť obchodníkovi poštou.
5.3.8 Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy
podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z. z. nie je podľa zákona prípustné.
5.3.9 Na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka, ktorej predmetom je digitálny obsah alebo digitálna služba, sa vzťahuje § 852m ods. 3, 5 až 8
Občianskeho zákonníka.
6. PREDMET ZMLUVY
6.1. Predmetom zmluvy sú len položky tovaru výslovne uvedené v kúpnej zmluve – objednávke. Množstvo,
rozmery, vlastnosti, ceny, a ostatné údaje obsiahnuté na web stránke obchodníka sú záväznými údajmi.
6.2. Obchodník sa zaväzuje, že bude kupujúcim dodávať:
– produkt bez vád v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh tovaru,
– produkt vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej republiky.
6.3 Požiadavky na predaný produkt
6.3.1 Predaný produkt má byť podľa kategórie v súlade s nasledovnými:
a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým sa kupujúci oboznámil najneskôr pri uzavretí zmluvy,
c) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel,
d) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec
rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predanej veci, hardvéru alebo softvéru ( „kompatibilita”),
a v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými
sa produkt rovnakého druhu bežne používa ( „interoperabilita”),
e) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,
f) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
g) je dodaný s návodom na použitie, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve, a
h) sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami, a všeobecnými
požiadavkami ak:
1) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na
právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické
normy neboli vypracované,
2) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím
zmluvy,
3) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže
kupujúci dôvodne očakávať, a
4) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami, vrátane funkčnosti, kompatibility,
bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť ( „životnosť”), aké sú
bežné pre produkt rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného
produktu a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom
dodávateľskom reťazci, vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej
označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo
iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné
rozlišujúce označenie.
6.3.2 Podľa § 615 ods. 2 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, produkt nemusí byť v súlade
so všeobecnými požiadavkami, ak obchodník pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá
vlastnosť veci nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
7. SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY
7.1 Zmluva je uzatvorená po záväznom akceptovaní objednávky kupujúceho obchodníkom dohodnutou
elektronickou komunikáciou a potvrdenie obchodníkom kupujúcemu o akceptovaní objednávky, po
predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim označené ako ,,potvrdenie objednávky".
7.2. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii produktu, ktorého predaj je
predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene produktu, názov a údaje o mieste, kde má byť produkt dodaný a
údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy produktu do dohodnutého miesta doručenia, prípadne
iné údaje.
8. DODACIE A PLATOBNÉ PODMIENKY
8.1 Doprava tovaru je zabezpečená kuriérskou spoločnosťou DPD alebo GLS. Nadrozmerné zásielky odosielame prepravnou spoločnosťou SDS alebo TOPTRANS.
8.2 Poplatky za dodanie produktu sú nasledovné:
Zásielka kuriérskou službou (pri platbe vopred zálohovou faktúrou prevodom na účet, kartou,) - od 0 € po 19,90 € s DPH v závislosti od vybranej kuriérskej spoločnosti ktorú si spotrebiteľ vyberá v nákupnom košíku, alebo mu je ponúknutá ako jediná možná prepravná spoločnosť ktorá vie dopraviť tovar na adresu spotrebiteľa
Dobierka kuriérskou službou - 1,90 € s DPH DPD a GLS alebo 2,90 € s DPH SDS alebo TOPRRANS
Pri objednávke nad 100 € je doprava ZDARMA (doprava sa uhrádza iba v prípade že je jedná o nadrozmernú zásielku)
Osobný odber, Oravická 1759, 028 01 Trstená: 0 €
8.3 Tieto poplatky budú automaticky pripočítané pri potvrdení objednávky a kupujúci ich prehľadne vidí aj v
zozname / prehľade objednávky pred jej odoslaním.
8.4 Cena dodania produktu je platná v rámci územia Slovenskej republiky. Pri zasielaní do zahraničia sa
prepravné náklady kalkulujú individuálne na základe zmluvy o cene prepravného mimo územia Slovenskej
republiky.
8.5 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu produktu dohodnutú v kúpnej zmluve v čase
uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru podľa zák. č.18/1996 Z. z. v platnom znení
formou:
- Platobnou kartou
(Platby online kartou sa uskutočňujú prostredníctvom systému Barion. Informácie o karte sa nedostanú k obchodníkovi. Poskytovateľ služieb Barion Payment Zrt je inštitúcia pod dohľadom Národnej banky Maďarska a číslo licencie je H-EN-I-1064/2013.)
- Prevodným príkazom alebo vkladom na účet obchodníka vedený banke uvedenej v bode 1., na
základe systémom vygenerovaných údajov pre platbu po prijatí objednávky, alebo na základe údajov poslaných
predávajúcim kupujúcemu.
- Na dobierku pri prevzatí tovaru od kuriéra
8.6 V prípade, ak kupujúci zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa
považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho IBAN: SK41 8330 0000 0021 0150 1348, VS: číslo objednávky.
8.7 Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý produkt v lehote podľa kúpnej
zmluvy, najneskôr však pri prevzatí produktu.
8.8 Kúpna cena bude považovaná za zaplatenú pripísaním celej kúpnej ceny na účet obchodníka, v prípade
platby prevodom na účet obchodníka, alebo uhradením hotovosti kuriérovi.
8.9 V prípade, ak kupujúci zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu za produkt dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci
je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi
predpismi SR.
8.10 V prípade, ak kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu pri prevzatí produktu, zmluvné strany sa
dohodli, že obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať od kupujúceho náhradu za
vzniknuté náklady na objednanie a dodávku nezaplateného produktu.
8.11 Náklady spojené s vynáškou nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu a obchodník tieto služby nie je
povinný kupujúcemu poskytnúť.
8.12 Ceny produktov uvedené na web stránke obchodníka sú platné v okamihu objednania produktu. Ceny
uvedené v tlačenom cenníku obchodníka sú platné do vydania nového cenníka.
8.13 Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k produktu až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.
8.14 Doklad o kúpe vystavený na základe kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim je súčasne daňovým
dokladom.
8.15 Prevzatie produktu kupujúcim je zásadne možné až po jeho úplnom zaplatení, pokiaľ nie je dohodnuté
inak.
8.16 K cene produktu je pripočítaná cena prepravy produktu, tak ako je vyššie uvedené, v článku 8.
8.17 Produkty sú predávané podľa vystavených vzorov, katalógov, príp. vzorkovníkov obchodníka
umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
8.18 Ak sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak, obchodník sa zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt
spotrebiteľovi do 30 dní od potvrdenia objednávky.
8.19 Kupujúci prevezme produkt v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho
obchodníkom.
8.20 Miestom dodania produktu je miesto uvedené v akceptácii objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany
nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
8.21 V prípade, ak obchodník dopraví produkt kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim,
kupujúci prevezme produkt osobne alebo zabezpečí, aby produkt prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad
svojej neprítomnosti na prevzatie produktu uvedeného v kúpnej zmluve a podpíše protokol o doručení a
odovzdaní produktu. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie produktu uvedeného v kúpnej zmluve predloží
obchodníkovi (alebo kuriérovi) originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a doklad o zaplatení produktu (ak
zaplatenie predchádzalo doručeniu produktu) a písomné plnomocenstvo. Ak bude potrebné dodávku tovaru
opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho, na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým
vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie produktu na miesto určenia v kúpnej zmluve. Produkt
sa považuje za dodaný okamihom doručenia produktu na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a
prevzatý okamihom fyzického prevzatia produktu kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo
odmietnutím prevzatia produktu, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní produktu.
9. NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE
Vlastnícke právo k predanému produktu a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty
produktu prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
10. AUTORSKÉ PRÁVA
Autorské práva sa riadia zákonom č. 185/2015 Z. z. o autorských právach, v znení platných noviel.
11. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
11.1 Vady predaného produktu
Predaný produkt má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka v znení neskor. predpisov , alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby, vrátane
práv duševného vlastníctva.
11.2 Zodpovednosť za vady
11.2.1 Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný produkt v čase jeho dodania a ktorá sa
prejaví do dvoch rokov od dodania produktu.
11.2.2 Ak je predmetom kúpy produkt s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať
alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu
digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby,
najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
11.2.3 Pri použitom produkte sa zmluvné strany dohodli na kratšej dobe zodpovednosti obchodníka.
Zodpovednosť obchodníka je jeden rok a jeden deň od dodania produktu.
11.2.4 Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou
produktu, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak
a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho
zodpovednosť, alebo
b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku
nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník alebo dodávateľ digitálneho
obsahu alebo digitálnej služby.
11.2.5 Obchodník nezodpovedá za vadu produktu s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne
nenainštalovaním aktualizácie podľa § 617 ods. 3, Občianskeho zákonníka v znesení neskorších predpisov , ak si kupujúci aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a
a) obchodník oboznámil kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
b) nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie kupujúcim neboli spôsobené nedostatkami v
poskytnutom návode na inštaláciu.
11.3. Dôkazné bremeno
11.3.1 Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3, Občianskeho. zákonníka v znení neskor.
predpisov predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal produkt už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak
alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou produktu alebo vady.
11.3.2 Ak je predmetom kúpy produkt s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať
alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník nesie dôkazné bremeno, že
digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa § 619 ods. 2. Občianskeho
zákonníka v znení neskor. predpisov.
11.4 Práva zo zodpovednosti za vady
11.4.1 Ak obchodník zodpovedá za vadu predaného produktu, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie
vady opravou alebo výmenou (§ 623 Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov), právo na primeranú zľavu z
kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov).
11.4.2 Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré
mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so
zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení
povinností obchodníkom.
11.4.3 Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, vrátane práva odoprieť zaplatiť kúpnu cenu
alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže
kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti, len ak vytkol
vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3, Obč.
zákonníka v znení neskor. predpisov. Ustanovenie § 509 Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov sa použije
rovnako.
11.4.4 Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu
z vady vznikla.
11.5 Vytknutie vady
11.5.1 Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka, u inej osoby, o ktorej obchodník
oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami
diaľkovej komunikácie na adrese sídla, alebo miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej
obchodník oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
11.5.2 Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za
doručenú v deň odopretia.
11.5.3 Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady
kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1. Obč.
zákonníka v znení neskor. predpisov odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia
ako 30 dní, odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý
predávajúci nemôže ovplyvniť.
11.5.4 Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak
kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou,
autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže
vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie
vady sa § 621 ods. 3. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa
spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2, Obč. zákonníka
v znení neskor. predpisov.
11.5.5 Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho,
pred odoslaním objednávky, obchodník oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby,
konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo
opomenutie obchodníka.
11.6. Odstránenie vady
11.6.1 Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou produktu alebo opravou produktu.
Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s
druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky
okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal produkt bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý
spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
11.6.2 Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si
vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností podľa ktorých kupujúci si
nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom
odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na
hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady
spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
11.6.3 Obchodník opraví alebo vymení produkt v primeranej lehote (§ 507 ods. 1. Obč. zákonníka v znení
neskor. predpisov) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia
závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
11.6.4 Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní produkt obchodníkovi alebo osobe
podľa § 622 ods. 5. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
11.6.5 Obchodník dodá opravený produkt alebo náhradný produkt kupujúcemu na vlastné náklady
rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný produkt, ak sa strany nedohodnú inak.
Ak kupujúci neprevezme produkt v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže obchodník
produkt predať. Ak ide o produkt väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred
upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie produktu. Obchodník bezodkladne po
predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja produktu po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na
jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej
obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji produktu. Obchodník môže produkt na vlastné náklady
zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu
nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu produktu, a nákladov, ktoré by obchodník musel
nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
11.6.6 Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie produktu a inštaláciu opraveného produktu alebo
náhradného produktu, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného produktu, ktorá bola
nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a kupujúci sa
môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opraveného alebo náhradného produktu zabezpečí kupujúci na
náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
11.6.7 Pri odstránení vady výmenou produktu nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným
opotrebovaním produktu a na odplatu za bežné užívanie produktu pred jeho výmenou.
11.6.8. Obchodník zodpovedá za vady náhradného produktu podľa § 619, Obč. zákonníka v znení neskor.
predpisov.
11.7 Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy
11.7.1. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez
poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov, ak:
a) obchodník produkt neopravil ani nevymenil,
b) obchodník produkt neopravil ani nevymenil, v súlade s § 623 ods. 4. a 6. Obč. zákonníka v znení neskor.
predpisov,
c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov,
d) produkt má rovnakú vadu napriek oprave, alebo výmene produktu,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej
zmluvy, alebo
f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez
spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
11.7.2 Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa
§624, odseku 1. písm. d) a e) Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä
druh a hodnota produktu, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval
v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
11.7.3 Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného produktu a hodnoty, ktorú by
produkt mal, ak by bol bez vád.
11.7.4 Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa § 624, ods. 1, Obč. zákonníka v znení neskor.
predpisov, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné
bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
11.7.5 Ak sa zmluva týka kúpy viacerých produktov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému
produktu. Vo vzťahu k ostatným produktom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať,
že bude mať záujem ponechať si ostatné produkty bez vadného produktu.
11.7.6 Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti produkt obchodníkovi na náklady obchodníka.
Obchodník zabezpečí odstránenie produktu, ktorý bol nainštalovaný v súlade s jej povahou a účelom pred
tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník produkt v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť
odstránenie a doručenie produktu predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
11.7.7 Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa
vrátenia produktu obchodníkovi alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal produkt obchodníkovi, podľa
toho, ktorý okamih nastane skôr.
11.7.8 Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým
spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom
úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
11.7.9 Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním produktu a na odplatu za
bežné užívanie produktu pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
11.8. Spotrebiteľská záruka
11.8.1 Výrobca alebo obchodník môžu poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu
vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predaný produkt alebo zabezpečiť jeho údržbu nad
rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo
obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok
uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred
jej uzatvorením.
11.8.2 Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, obchodník má počas trvania spotrebiteľskej
záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady podľa § 623 Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov, ak
výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
11.8.3 Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne kupujúcemu záručný list na
trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom
jazyku. Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a
zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa § 502 ods. 3. Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov
poučenie, že kupujúci má voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621, Obč. Zákonníka
v znení neskor. predpisov, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
11.8.4 Porušenie povinnosti výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa § 626,
odseku 3. Obč. zákonníka nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
11.8.5 Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre kupujúceho priaznivejšie ako
podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo
obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy s kupujúcim súvisiacu reklamu
zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.
12. DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE PRE SPOTREBITEĽA
Európska norma STN EN 14159 pojednáva o šírkovej tolerancii textilných podlahových krytín nasledovne:
- metrážne koberce - tkané: povolená rozmerová odchýlka +/- 1,25%
- metrážne koberce - ostatné: povolená rozmerová odchýlka +/- 1,5%
- kusové koberce, behúne, umelá tráva: povolená rozmerová odchýlka +/- 2%
Kladné odchýlky nie sú stanovené a nepovažujú sa za chybu. My a výrobcovia sa však snažíme rezať presne.
- Šírky behúňov sú orientačné, niektoré rolky môžu mať o 1 až 3 cm menej z celkovej šírky
- Obšívanie behúňov a metrážnych kobercov je ručné, nerovnomerné obšitie a mierne odchýlky nie sú považované za chybu
- Možné farebné rozdiely kobercov môžu byť spôsobené rôznym časovým obdobím výroby a teda rozdielnej výrobnej šarže. Farebný rozdiel z dôvodu rozdielnej šarže nie je považovaný za chybu.
Európska norma o rozmerovej tolerancii produktov bytového textilu:
- záclony, závesy, posteľné prehozy, deky, uteráky atď.: povolená rozmerová odchýlka +/- 5%
Odmietnutie prebrania záväznej objednávky kupujúcim na rezané produkty na mieru
V prípade že nepreberie kupujúci tovar ktorý je rezaný/strihaný na mieru, predávajúci si vyhradzuje právo účtovať 50% z predajnej ceny metrážneho produktu.
13. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
12.1 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného
oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke
elektronického obchodu obchodníka.
12.2 V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú
formu.
12.3 Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme emailových správ.
12.4 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia
nasledujúcich zákonov a nariadení: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov, Zákon č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník (v znení platných noviel), Zákon č. 22/2004 Z.
z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. (v znení platných noviel).
12.5 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
V Trstenej dňa 10.01.2025
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1, Slovenská republika
obor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odborTel. č..: 00421/41/7632 130, Fax č.: 00421/41/7632 139
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi